sunnuntai 28. syyskuuta 2014

Hitaaseen edistymiseen tuskastumista

Mikään neule ei taas tunnu edistyvän. Mohairpuseron hihat eivät pitene yhtään, vaikka niitä kuinka neuloisin. Ne ovat tällä hetkellä hieman reilut 5 cm:ä pitkät, neulon niitä yhtä aikaa pyöröpuikoilla. Villatakkia olen myös neulonut, muttei sekään tunnu oikein edistyvän. Sitten ne ufosukat, no ensimmäisten lanka loppui kesken, sitä pitäisi olla minulla jossain lisää, mutten ole vielä löytänyt. Ja ne toiset, tuntuu etteivät edisty yhtään, vaikka olen niitäkin yrittänyt saada neulottua eteenpäin. Lapasten koukkuaminen on unohtunut ihan kokonaan, ja krokotiilivirkkauskin on vielä purkamatta. Purettu lanka ärsyttää niin paljon, että siitä pitäisi sitten heti aloittaa jotain uutta, ja jostain syystä en ole saanut mitään hyvää inspiraatiota siitä langasta.

Ja mitä tekee tämä neuloja, kun keskeneräiset työt eivät edisty. No aloittaa tietysti uuden neuleen...tai kaksi...
Ensimmäinen aloitus on huppuvillatakki Rintalan tilan luomulangasta, tässä yksi hitaasti edistyvä työ lisää. Työ aloitettiin hupusta, jonka mallineule on erittäin helppoa ja yksinkertaista, muttei ainakaan minulle mitään kovin nopeaa neulottavaa. Neuloin muuten ihan mallitilkunkin tätä työtä varten ja 4,5mm:n puikoilla sain sopivan tiheyden. Harmi, etten huomannut kuvata mallitilkkua ennen sen purkamista, sen verran harvinaista mallitilkun neulominen minulle on, että olisi pitänyt ikuistaa.

Uusinta lankaostostani, ihanaa fleece -lankaa, oli myös pakko päästä kokeilemaan. Tuon kuvassa näkyvän tekeleen purin, ja aloitin elämäni ensimmäisen tuubihuivin neulomisen. Luulisin, että lanka on juuri omiaan ihanan lämpimään ja muhkeaan tuubihuiviin koville pakkasille. Lanka on ihanaa ja sitä on mukava neuloa, ja neule edistyy mukavan nopeasti, mutta tuollaisilla tukeilla neulominen vaatii hieman taas totuttelua. Langan suosituspuikkokoko on 6, mutta minä neulon 7:lla, koska mielestäni minun käsialallani niillä tulee parempaa pintaa. Tämän valmistumiseen ei pitäisi mennä kauan, mutta toisaalta yritän kuitenkin saada aina välissä muitakin keskeneräisiä hieman edistymään, joten en ehkä kuitenkaan ihan heti saa tätäkään valmiiksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti